zaterdag 5 september 2009

Fish potato run

12 September is er weer de traditionele fish-potato-run van Urk naar Emmeloord, ik sta daar al een aantal jaren aan de start. Je wordt met de bus naar Urk gebracht waarna je terug mag lopen naar emmeloord over een afstand van 12,8 km, meestal met de wind in de rug.
Het is zover eerst op de fiets naar almere buiten en daarna met de auto naar emmeloord om de startnummers op te halen.
Nog even omkleden de tas in de auto en opweg naar de bus die ons naar Urk zou brengen, een hele rij mensen en netjes achteraan aansluiten, de tijd wordt krap het is al 13:15 en om 14:00 uur is de start maar geen paniek we zijn op tijd in Urk.
Met startnummer 57 in het wedstrijd startvak om gelijk mee te kunnen, de eerste drie kilometer gaan hard en we komen door in 10:20 toch maar wat gas terug de 5 km kwam ik door in 17:45 dat lijkt er meer op nu vasthouden de 10 net iets over de 36 minuten de laatste kilometers nog iets verval en wordt nog ingehaalt maar bij de finish staat er 47:11 op de klok en ik blijk daarmee elfde te zijn. wat zou betekenen dat je net buiten de geldprijzen valt .
Ik mocht naar huis gaan met een sporttas met wieltjes altijd makkelijk.
O,ja voor ik het vergeet na de finish stond er een viskraam waar ik gelijk na de finish nog even twee scholfiletjes heb verorberd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten